Tarsoly Egyesület

Hétköznapok Európája 2019 - Brüsszel

Az előző tanévben lehetőségünk volt egy országos, sőt az ország határain is túlmutató versenyen részt venni. A verseny alapvetően egy történelmi, földrajzi témájú megmérettetés volt, mely a Tarsoly Ifjúságért Egyesület szervezésében került megrendezésre. A selejtező fordulók már 2018 őszén elkezdődtek és két sikeres forduló után következhetett az országos döntő, ahova a 10 legjobban teljesítő csapatot várták. A székesfehérvári egész napos döntő eredménye - még számunkra meglepő módon is - pedig az lett, hogy a mi kis kunszentmiklósi csapatunk, a Konok kunok nyerték meg a versenyt. Az ehhez vezető úton pedig természetesen többen is támogattak és segítségünkre voltak, azonban, aki a lehető legtöbbet nyújtotta, az Burián István tanár úr volt, akivel a versenyre való készülés már a földrajz érettségire való felkészülés részét is képezte. Így tehát csapatunk - akikkel már 12 éve ismerjük egymást, így nem csoda hogy a lehető legjobban együtt tudtunk működni a verseny során - megnyerte az áhított fődíjat, egy utazást Európa és az Európai Unió egyik legnagyobb politikai központjába, Brüsszelbe.

A márciusi döntő után, októberben került sor az utazásunkra, ekkorra teljes mértékben befejeződtek az európai parlamenti választások és az ezekhez kapcsolódó munkálatok. Október 11-én hajnalban, fáradtan, de annál lelkesebben indultunk el a repülőtér felé, hiszen repülővel közelítettük meg a várost, hogy a lehető legtöbb időt ott tudjuk majd tölteni. Két órával és egy csodás naplementével később már Charleroi repülőterén találtuk magunkat, reggel 8 óra magasságában, amikor kezdetét vette egy csodás hétvége. Mikor transzferünk megérkezett a városba, Bodor Gábor már a Parlamentnél fogadott bennünket, óriási vendégszeretettel. Az Európai Parlament titkaiba való beavatás egy látogatás keretein belül valósult meg, mikor bepillanthattunk a legfontosabb részeibe ennek a csodálatos épületnek. A Parlamentben péntekre a nyüzsgés már a múlté, így teljesen nyugodt légkörben látogathattuk meg a különböző termeket és folyosókat. Figyelemre méltó volt, hogy milyen egyedi, modern és környezettudatos környezetbe csöppentünk szinte egyik pillanatról a másikra. Látogatásunkat egy nagyon jó hangulatú ebéddel zártuk Ujhelyi István európai parlamenti képviselő úrnak köszönhetően. Ezután kezdődhetett a város felfedezése. Rövid pihenő után el is indultunk és bejártuk a város nagy részét a délután és este folyamán. Megtekintettük az Európai Bizottság épületét, a főteret, a pisilő kisfiút és kislányt is, akik már Brüsszel ikonikus látványosságainak számítanak. A hangulatos sétálóutcákon való nézelődés egészen estig eltartott. A szállásunkat és a csodálatos vendéglátást Herczog Editnek köszönhetjük, hiszen ő adott nekünk szállást erre a néhány napra az otthonában, így még inkább hozzájárulva, hogy jól érezhessük magunkat ezen a kiránduláson.

Másnap, szombaton eldöntöttük a csapattal, hogy vonattal elutazunk egy kicsit a városon kívülre is, így Brugge városába vezetett utunk. A híres történelmi és turisztikai szempontból jelentős Hanza-város mindannyiunkat lenyűgözött. Az utunk egy gyönyörű parkon át a főtérre vezetett, ahol lenyűgöző épületeket és műemlékeket láttunk. Természetesen a belga jellegzetességek sem maradtak ki az utazásunkból, mint például a gofri, a csokoládé vagy a sör. A közel egész napos program után Brüsszelbe visszatérve egy természetvédelmi tüntetésbe csöppentünk, ami egy meglehetősen érdekes momentuma volt az útnak. Ezután a különböző szobrok, terek és újabb sétálóutcák megtekintése következett, végeredményben pedig ismét egy hosszú, de annál is tartalmasabb napot zártunk.

A vasárnapi utolsó napunkra, a vas kristályrácsát megjelenítő építmény, az Atomium meglátogatását tűztük ki, hiszen Brüsszel egyik legnagyobb ismertségnek örvendő nevezetességéről beszélünk. A gömbökben található kiállítás megtekintése után, a kilátáson elámulva már sokadszor fogalmazódott meg bennünk, hogy milyen szerencsések vagyunk, és hogy mennyire megéri dolgozni, tanulni, küzdeni, hogy elérjük a kitűzött célt. Mikor visszaértünk a város központi részébe, akkor utolsó úticélként megtekintettük az Európai Történelem Házát, mely több interaktív és rendkívül élvezetes kiállításnak ad otthont. Azonban mindannyiunk szomorúságára ezek után el kellett búcsúznunk a várostól és vendéglátónktól is, mert az esti órákban már a reptéren kellett lennünk. A budapesti landoláskor már mindenkiben tudatosult, hogy bizony ez a hétvége, ez a csodálatosan sikerült, elképesztően tartalmas kirándulás véget ért. Élménybeszámolónkat egy jó tanáccsal szeretném lezárni. Üzenem azoknak, akik esetleg bizonytalanok, hogy megéri-e elindulni egy versenyen, megéri-e a befektetett munka, hogy igen. A befektetett energia és munka, a rengeteg tanulás meghozza az eredményt, még akkor is, ha elsőre esélytelennek tűnik. Vágjatok tehát bele, nevezzetek be akár erre a versenyre, akár bármelyik másikra! Adjatok okot, hogy büszkék legyenek rátok és legyetek büszkék saját magatokra is, hogy igen... sikerült!

2024 Április

Sz
V

Emlékezés Tóth Lászlóra

„Tíz évvel ezelőtt hunyt el Tóth László A Szabadművelődési Ház korábbi igazgatója”. c. részt

„Ebből az alkalomból barátai, ismerősei, tanítványai emlékműsort szerveztek  2023. szeptember 16-n Vörösmarty Színházban.

A programról videó felvétel készült, mely megtekinthető itt, valamint a facebookon Ambrus Tibor, Lánczky László, Róka Gyula fotói itt

Európa Klub Székesfehérvár

Az Európa Klub következő időpontja:

2023. október 10. (kedd) 16:00

Vendégünk:

Hudoba György

Téma:

48 nap alatt a Föld körül